انواع برندهای باطری خودرو

انواع برندهای باطری خودرو

انواع برند باتری ماشین اغلب در کشور های آسیایی شامل کشور های چین، کره جنوبی و ترکیه ساخته میشود. البته کشور ایران نیز در تولید و ساخت باتری های خودرو دارای برندی مختلف داخلی است که شامل برندهای مختلفی می شود. با توجه به کیفیت باتری ها می توان گفت باتری های کره ای در مقاوم اول و باتری های ایرانی نسبت به ترکیه ای از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در این مقاله با معرفی باتری خودرو، به معرفی برندهای باتری خودرو و مقایسه ی آنها می پردازیم.


آشنایی با انواع برند باتری ماشین

باتری خودرو از انواع باتری های قابل شارژ می باشند که اکثر آنها از جنس اسید-سرب می باشد. این نوع از باتری ها اولین بار توسط گاستون پلانته در سال 1859 به اختراع رسید که در آن سالها، نسبت به وزن و حجمی که اشغال می کرد، انرژی کمتری می توانست ذخیره نماید.

امروزه از این وسایل برای استارت زدن، تامین برق و روشنایی لوازم الکتریکی موجود در خودرو ها استفاده می شود.امروزه انواع باتری های خودرو از نظر حالت الکترولیتی به چهار دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:
1. باتری اسیدی
2. باتری اتمی
3. باتری Dual Marine
4.  باتری RV

انواع برند باتری ماشین


اجزای باتری خودرو

قبل از اینکه به معرفی بیشتر انواع باتری خودرو بپردازیم، لازم است با ساختار معمول باتری های خودرو آشنا شویم.

  • جعبه ی باتری معمولا از جنس لاستیک و یا پلاستیک در قالب یک مکعب مستطیل ساخته می شود. این جعبه در مقابل واکنش های شیمیایی، ضربه و گرما و جریان الکتریسیته معمولا مقاوم است. جعبه های باتری از قسمت های خانه به خانه تشکیل می شوند و هر خانه در حدود 2.2 ولت برق تولید می کنند. 
  • صفحات باتری جزئی دیگر از اجزای تشکیل دهنده ی باتری است که در هر خانه به سه صفحه ی مثبت، منفی و عایق تقسیم بندی می شوند. پلیت نام دیگر هر یک از صفحات مثبت و منفی است و معمولا تعداد صفحات منفی یکی بیشتر از مثبت می باشد.
  • صفحه عایق که از جنس پلاستیک،میکا و فیبر ساخته می شود، برای جلوگیری از برخورد و تماس بین دو صفحه ی مثبت و منفی ایجاد شده است. درب باتری شامل 6 درب است و نشانگر از اجزای دیگر باتری خودرو برای تشخیص میزان الکترولیت می باشد.


انواع باطری ماشین

انواع باطری ماشین غیرسیلد یا باتری خودرو اسیدی، یکی از قدیمی ترین انواع باتری های خودرو است که 6 درب بر روی باتری وجود دارد. این باتری ها معمولا کمی نیاز به مراقبت دارند و لازم است تا در صورت کمبود الکترولیت، مقداری آب مقطر به آن اضافه شود. همینطور نام دیگر این نوع باتری های اسیدی، باتری تر یا LM نام دارد. از معایب اصلی این نوع باتری، توجه جدی به بخار اسیدی و جلوگیری از ریخته شدن اسید روی خودرو می باشد.


باتری سیلد یا باتری اتمی، دارای الکترولیت بوده ولی برخلاف باتری اسیدی، نیازی به مراقبت یا افزودن آب مقطر ندارد. زیرا صفحات درون آن از جنس خاصی هستند. نام دیگر این نوع باتری ها باتری خشک یا FM نام دارد. از مزایای باتری اتمی نسبت به اسیدی می توان به وزن و حجم کمتر و تولید انرژِی بیشتر اشاره نمود.

نوع سوم و چهار باتری های خودرو dual marin , VR نام دارند که به ترتیب از یک باتری استاندارد با سل های پشتیبان و قابل سوئیچ کردن و دو باتری اتومبیل و سیکل زیاد تشکیل شده اند.

 

انواع باتری های خودرو

از جمله برند انواع باتری های خودرو ایرانی و خارجی می توان به برندهای مختلفی اشاره نمود که شاهد گسترش آنها می باشیم. به طور کلی باتری های خارجی عمدتا از سه کشور کره جنوبی، ترکیه و چین تولید می شوند. اما اگر بخواهیم مقایسه کنیم، باتری های کره ای کیفیت بالاتری نسبت به سایر کشور ها دارند. دلیل اینکه کشور های اروپایی تولید کننده ی باتری خودرو نمی باشند و آنها در کشور های آسیایی تولید می شوند، خطرناک بودن پروسه ی ساخت و اثر زیست تخریبی آنها می باشد.

از جمله برندهای باتری خودرو که از کشور کره صادر می شوند می توان به برند های دلکور، شارک، جگوار، هانکوک و بس فیت و پوما اشاره نمود.
صنعت باتری سازی در ایران به حدود 60 سال قبل بازمی گردد. امروزه ایران در قسمت ساخت باتری های اسیدی و باتری های اتمی پیشرفت خوبی کرده است. از برندهای باتری خودرو در کشور ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- شرکت صبا باتری: شامل برند های واریان و نیوآرمو
- شرکت وان سپاهان: شامل برند های اوربیتال و باتری سیلور پلاس
- شرکت سپاهان باتری: شامل برند سوزوکی
- شرکت توان باتری : شامل برند اتمیک

انواع باتری های خودرو


نکاتی در مورد انواع باتری ماشین

برای بررسی برندهای باتری خودرو در ایران به کیفیت کارخانه های تولیدی باتری آنها می پردازیم. همانطور که گفتیم، ابتدا باتری های کره ای می توانند از نظر کیفیت در سطوح بالاتری نسبت به باتری های دیگر قرار داشته باشند. 

در بین برندهای باتری خودرو باتری های داخلی، می توان بهترین باتری خودرو را باتری سوزوکی دانست. همانطور که عنوان کردیم، این باتری محصول مشترک ژاپن و ایران است. این باتری که دارای 18 ماه گارانتی بوده و نسبت به باتری های شرکت صبا باتری از قیمت بالاتری برخوردار است. 
توجه داشته باشید که با توجه به پیشرفت صنایع ایران در ساخت باتری های ماشینی، کیفیت باتری های داخلی بهتر از برندهای باتری خودرو در ترکیه می باشند. 

 تعویض باتری در محل یکی از خدماتی است که توسط تکنسینهای pkbatry به مشتریان گرامی ارائه می شود.

آیا مایل هستید مشاوران ما با شما تماس بگیرند ؟

اینجا اقدام نمایید

لطفا شماره موبايل خود را وارد نماييد

سوال خود را در اين قسمت مطرح كنيد


شماره تماس ۹۳۹۳۰۹۷ - ۰۹۱۹

مشاوره تلفنی رایگان ۹۳۹۳۰۹۷ - ۰۹۱۹